نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟
سرخط خبرها

رضا قوچان‌ نژاد: دلم برای فوتبال تنگ شده است

  • کد خبر: ۳۵۲۶۸
  • ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
رضا قوچان‌ نژاد: دلم برای فوتبال تنگ شده است
مهاجم مشهدی سابق تیم ملی که اوج دوران حضورش در ایران به مسابقات مقدماتی جام‌جهانی٢٠١۴ و گل‌زنی‌های حساسش بر‌می‌گردد، روز گذشته مصاحبه‌ای با سایت طرفداری داشته و در آن به مسائل مختلفی پرداخته است؛ از دلتنگی برای فوتبال تا موضوع همیشه‌جذاب حضورش در فوتبال باشگاهی ایران.
به گزارش شهرآرانیوز؛ رضا قوچان‌نژاد از معدود لژیونر‌های فوتبال ایران در اروپاست. او که حدود ٢ سال است از تیم ملی خداحافظی کرده، فوتبالش را در استرالیا و حالا هلند ادامه داده و در رده باشگاهی همچنان هواخواهانی در فوتبال اروپا دارد. مهاجم مشهدی سابق تیم ملی که اوج دوران حضورش در ایران به مسابقات مقدماتی جام‌جهانی٢٠١۴ و گل‌زنی‌های حساسش بر‌می‌گردد، روز گذشته مصاحبه‌ای با سایت طرفداری داشته و در آن به مسائل مختلفی پرداخته است؛ از دلتنگی برای فوتبال تا موضوع همیشه‌جذاب حضورش در فوتبال باشگاهی ایران.
 

با توجه به وضعیت کرونا، وضعیت تمریناتتان چگونه است؟

ما الان ٣ هفته است تمریناتمان را شروع کرده‌ایم. برنامه‌مان این بود که ٣ هفته تمرین کنیم (که این کار انجام شده)، درحال‌حاضر هم در تعطیلی دوهفته‌ای هستیم. بعداز این ٢هفته، ۶ هفته وقت داریم تا فصل جدید را شروع کنیم. همان‌طور که می‌دانید، کرونا بر کل دنیا از جمله بر فوتبال، اثرگذاری کاملا منفی داشت؛ اما کم‌کم تمرینات باز شده است. خیلی از لیگ‌ها دوباره شروع شده‌اند، من هم منتظرم تا دوباره فوتبال شروع شود.

دلت برای فوتبال تنگ نشده است؟

معلوم است که دلم خیلی تنگ شده است. مانند همه فوتبالیست‌هایی که الان نمی‌توانند بازی کنند، من هم همین‌طور دلم خیلی برای فوتبال تنگ شده است؛ به‌ویژه برای مسابقات رسمی.
 

بعداز آنکه با تیم سیدنی استرالیا قهرمان شدید، به فوتبال هلند آمدی. در بازی اول هم ۴ گل زدی، درباره این موضوع حرف می‌زنی؟

فصل پیش، فصل خوبی داشتم. نمره‌های خیلی خوبی هم گرفتم و در ١٣ بازی توانستم ٧ گل به ثمر برسانم. در هلند همان‌طور که می‌دانید، در لیست بازیکنانی که با دقایق کم حضور در میدان توانستند بهترین آمار را به جای بگذارند، من در رتبه دوم هستم. این برای خودم خیلی مثبت بود. به لطف خدا توانستم بازی‌های خوبی به نمایش بگذارم و فصل آینده نیز تمام تلاشم را به کار می‌بندم تا بتوانم با گل‌های زیاد و البته مهم، بازیکن تأثیرگذاری باشم.
 

لیگ هلند برای فصل بعد چطور خواهد بود؟

لیگ هلند هنوز شروع نشده است و فکر می‌کنم تا یک‌ماه‌و‌نیم یا ٢ماه دیگر ان‌شاءا... بازی‌های رسمی و لیگ دوباره شروع می‌شود. خودم هم خیلی انگیزه دارم که دوباره بازی کنم.
 

در تیمت خواهی ماند؟

اینکه در آینده در کدام تیم بازی خواهم کرد، دست خداست؛ اما فعلا تمرکزم کاملا روی باشگاه زووله است تا ببینیم خدا چه می‌خواهد. تا الان با باشگاه دیگری مذاکره نکرده‌ام و فکرم جای دیگری نیست تا فصل شروع شود و ببینیم شرایط چگونه می‌شود؛ اما خیلی انگیزه دارم.
 

یکی از تصمیمات عجیب را لیگ هلند گرفت و لیگ را به‌صورت نیمه‌تمام پایان داد. با تصمیم فدراسیون هلند موافق بودی؟

به نظر من خیلی تصمیم درستی بود، به‌لحاظ اینکه در هلند نمی‌خواستند ریسک کنند؛ چون آمار کرونا خیلی زیاد شده بود و خیلی کم پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد و معلوم نبود در آینده این بیماری چه خواهد بود. این موضوعی بود که موافق تعطیلی لیگ بودم. از یک لحاظ دیگر هم لیگ انگلیس یا آلمان و اسپانیا اگر لیگشان را ادامه دادند، برای این بود که این لیگ‌ها خیلی از درآمدشان و خرجشان بستگی دارد به پول‌هایی که از تلویزیون می‌گیرند. این موضوع خیلی برایشان مهم بود و بدون بازی هیچ درآمدی نداشتند؛ اما این مشکل را هلند نداشت، چراکه هلند قبل از کرونا همه پول‌هایی را که باید از تلویزیون می‌گرفت، گرفته بود و برای همین ضروری نبود که بازی‌های لیگ را انجام دهد و تمرکزشان را برای فصل جدید گذاشتند.

عکس و فیلم‌های زیادی در فضای مجازی از پسرتان می‌گذارید. به نظر در این دوران کرونا به خانواده‌تان بیشتر عادت کرده‌اید. واقعا این‌طوری است؟

بله. من همیشه علاقه زیادی به خانواده‌ام داشته‌ام و خدارا‌شکر این علاقه هر روز هم بیشتر می‌شود. خودم هم دوست دارم در فضای مجازی، قسمتی از زندگی‌ام را به هم‌وطنان عزیزم، نشان دهم. خیلی‌ها علاقه‌مند هستند و درخواست می‌دهند که بیشتر از خانواده‌ام و زندگی شخصی‌ام نشان دهم و برای همین سعی می‌کنم ویدئو و عکس آپلود کنم تا هم‌وطنانی که من را فالو کرده‌اند، بهتر دنبالم کنند.

در چند سال اخیر همیشه این شایعه وجود داشت که رضا قوچان‌نژاد به تیم‌های ایرانی خواهد پیوست. آیا واقعا می‌آیی در ایران فوتبالت را ادامه دهی؟

خیلی موقعیت‌هایی بود که بتوانم به ایران بیاییم، اما هیچ‌وقت قسمت نشد و هیچ‌وقت از نظر زمانی درست نبود. حالا در آینده هیچ‌چیز معلوم نیست، هنوز با باشگاه‌های ایرانی در تماس هستم؛ ولی الان شرایط برای من خیلی سخت است که درباره آینده صحبت کنم. همان‌طور که می‌دانید، الان در اروپا قرارداد دارم و در این لحظه نمی‌توانم فکرش را بکنم. اما همان‌طور که گفتم، با بچه‌های تیم ملی و باشگاه‌های ایرانی در تماس هستم و همیشه اتفاقات فوتبال ایران را دنبال می‌کنم. خدا بزرگ است. ببینیم در آینده چه می‌شود.

اگر روزی اسکوچیچ گفت به تیم ملی برگرد، قبول می‌کنی؟

الان هیچ‌چیز مشخص نیست. یکی از دلایلش، همین بیماری کروناست که کلا دنیا و دنیای فوتبال را به‌هم ریخته است. برای همین تصمیمی نمی‌شود گرفت. تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

درمورد کی‌روش هم باوجود اینکه زمان زیادی است که از ایران رفته، ولی صحبت زیاد است. نظرت دراین‌رابطه چیست؟

نه فقط در ایران، کلا در فوتبال وقتی یک کسی است قدرش را نمی‌دانیم، وقتی هم که نیست، همیشه صحبت درباره‌اش زیاد می‌شود، آخ کاش فلانی بود! تأکید می‌کنیم آن زمان که بود، چقدر شرایط خوب بود! ما باید یاد بگیریم برای فوتبالیست‌ها، برای مربیان و هرکس دیگری حتی در زندگی‌مان قدر هر چیزی را که داریم، بدانیم. نه اینکه وقتی یک اتفاق افتاد، از گذشته صحبت کنیم و بگوییم کاش این‌طوری، کاش آن‌طوری.
 

یکسری می‌گویند رضا قوچان‌نژاد قبل از اینکه از تیم ملی خداحافظی کند، اگر با کی‌روش مشورت می‌کرد، منصرف می‌شد؛ مثل سردار آزمون. نظرت چیست؟

من نمی‌دانم سردار با مربی تیم ملی چه صحبتی کرده است. اصلا ربطی به من ندارد. اما درباره خودم و کی‌روش می‌توانم صحبت کنم. موضوع من هیچ‌ربطی به مسائل فنی نداشت. بیشتر این تصمیم را گرفتم برای اینکه من خودم اهل حاشیه نیستم و دوست نداشتم دیگر در این موضوعات به حاشیه بیفتم. فقط تمرکزم به فوتبال بود و دوست داشتم همیشه با فوتبال جلو بروم. این موضوعی است که متأسفانه در ایران خیلی زیاد اتفاق نمی‌افتد. خیلی‌ها حاشیه زیاد دارند، خیلی‌ها صادق نیستند و سعی می‌کنند با کار‌های حاشیه‌ای جلو بروند. وقتی که از یک لحاظ حس کردم می‌خواهد حاشیه برایم درست شود، تصمیم گرفتم تمرکزم به فوتبال باشد و حاشیه‌ها را کنار بگذارم. دوست داشتم تصمیم خودم باشد که از تیم ملی جدا می‌شوم و تمرکزم را تا الان برای باشگاه بگذارم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->